موکب رسانه‌ای امام رضا(ع)

۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۳
کد خبر: 1009895

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از احتمال کاهش کیفیت هوا در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل خبر داد.

پاییز امسال دیرتر از همیشه شروع می شود

صادق ضیاییان در این باره اظهار کرد: چهارشنبه (۱۴ شهریور) در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رشد ابر، رگبار پراکنده و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

او ادامه داد: همچنین امروز در ارتفاعات البرز مرکزی، پنجشنبه و جمعه (۱۵ و ۱۶ شهریور) در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و شنبه (۱۷ شهریور) در ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل، در بعضی ساعت‌ها وزش باد، شدید گاهی خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.

او ادامه داد: جمعه و شنبه در برخی مناطق جنوب غرب شمال، شرق، شرق بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد نسبتا شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک انتظار می‌رود. پنجشنبه و جمعه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ خواهد داد. پنجشنبه دریای خزر و جمعه دریای خزر و شمال خلیج فارس مواج است.

ضیاییان در پایان اظهار کرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۵  و ۶ درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۶ و ۴۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ ترین و گرم ‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، پاییز امسال دیرتر از حد معمول آغاز خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.